Opleiding.nl organiseert (met succes) tweede partnermiddag
In het kader van groei en ontwikkeling hebben we bij De Baak in Driebergen een partnermiddag georganiseerd. Met een selectie partners van onze zakelijke klanten kwamen we bijeen om de laatste ontwikkelingen binnen Opleiding.nl te bespreken.
Patrick Honing
Content marketeerBij Opleiding.nl staat groei en ontwikkeling hoog in het vaandel. In dat kader organiseerden we een partnermiddag bij De Baak in Driebergen met een selectie partners van onze zakelijke klanten. Omdat we het belangrijk vinden om ze mee te nemen in alle ontwikkelingen binnen onze organisatie, maar vooral om met elkaar te groeien.
Goede opkomst
Het was een stormachtige en kletsnatte donderdag en Rijkswaterstaat en de ANWB riepen automobilisten zelfs op om ’s ochtends thuis te blijven wanneer dat kon. Gelukkig weerhield het (een groot deel van) onze deelnemende partners er niet van om aanwezig te zijn op onze partnermiddag. Tijdens deze middag werden de deelnemers bijgepraat over de ontwikkelingen bij Opleiding.nl, maar ook onderwerpen zoals onze Servicedesk, EduMS en een demo van Opleiding.nl Zakelijk kwamen aan bod. Onze partners werden ontvangen met een hapje en een drankje in het authentieke landhuis van De Baak in Driebergen. Daarna nam Reineke Valster het woord en werd de partnermiddag afgetrapt.
Ontwikkelingen binnen Opleiding.nl
De presentatie van onze relatiemanager Reineke begon met de mededeling dat onze nieuwe relatiemanager Tessa begin februari 2023 het team komt versterken. Vervolgens kwamen de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Opleiding.nl Consument en STAP aan bod. Ook het aansluiten van een aantal nieuwe zakelijke klanten was onderwerp van gesprek. Reineke verzocht de deelnemers ten slotte om melding te maken van nieuwe ontwikkelingen omtrent opleidingen, zodat dit weer met andere deelnemers gedeeld kan worden. Op die manier kunnen de partners nog beter voorgesteld worden.
Introductie van Servicedesk
Na de presentatie van Reineke was het de beurt aan commercieel manager operationeel Celine van Gool. Ze begon haar praatje met het ontstaan van de Servicedesk en de missie van de afdeling. Ook nam ze de deelnemers mee in de visie en alle werkzaamheden die Servicedesk verricht. Celine vervolgde de presentatie met het opsommen van de werkwijze van de afdeling, namelijk het werken met ticketsysteem Microsoft Dynamics en het beoordelen, uitzetten en afhandelen van aanvragen. Daarna was er ook aandacht voor de facturatie namens de klant en welke stappen er nodig zijn in dat proces. Celine besloot haar presentatie met aandachtspunten voor Servicedesk, zowel in algemene zin als specifiek voor een goede facturatie afhandeling.
Demo Opleiding.nl Zakelijk: inkijkje in boekingsplatform
Om onze partners iets meer duidelijkheid te geven over Opleiding.nl Zakelijk, het boekingsplatform voor klanten, gaf sales manager Edwin Feldbrugge een enthousiaste demo. Edwin wees op de meerwaarde van dit platform voor grote organisaties. Op het grote scherm konden deelnemers het dashboard zien van Opleiding.nl Zakelijk. Hierop was te zien dat zowel leidinggevenden als medewerkers gebruik kunnen maken van het platform. Zo kunnen medewerkers opleidingen zoeken en boeken en de flow zien van opleidingen waarvoor zij zich hebben ingeschreven. Ook leidinggevenden kunnen zich inschrijven. Vervolgens liet Edwin het onderdeel ‘leerpaden’ zien. Met die optie kunnen organisaties leerpaden creëren voor hun medewerkers, zodat zij kunnen zien welke opleidingen ze kunnen volgen voor hun ontwikkeling. Als laatste lichtte Edwin de zoekfunctie binnen het platform toe. Zo is het mogelijk om te zoeken op bijvoorbeeld opleidingsvariant, ontwikkelactiviteit, vakgebied en natuurlijk niveau. Wanneer medewerkers een opleiding hebben gevonden, kunnen ze die op een verlanglijst zetten of aan een leerpad toevoegen. Ook kunnen ze de desbetreffende opleiding delen met collega’s waarvan vermoed wordt dat zij geïnteresseerd zijn in die opleiding.
EduMS update
Louise O’Hare is product owner EduMS en zij nam samen met Renée van der Most (manager EduMS) de laatste presentatie voor haar rekening. Ze bespraken de laatste ontwikkelingen omtrent ordersysteem EduMS. Louise vertelde in haar presentatie dat er agile wordt gewerkt en dat er in principe elke twee weken iets wordt opgeleverd door de developers. Daarna nam ze ons mee in de ontwikkelingen van vorig jaar, namelijk de ‘What’s new’-berichten; op die pagina vinden bezoekers de nieuwste veranderingen op de website van EduMS, eventueel (opgeloste) bugs en aankondigingen van onderhoud aan EduMS. Wat ook sinds afgelopen jaar nieuw is, is het automatisch assortiment management: het vullen van assortimenten op basis van criteria zoals prijsbanden, segmenten of subsidie. Voor dit jaar zitten er bovendien al een aantal dingen in de pijplijn: het herontwerpen van de order detail pagina – met vooral de nadruk op facturatie gegevens.
Proostmoment
Na de serie presentaties, die onder de deelnemers direct interessante gesprekken opwekten, was er volop de gelegenheid om elkaar beter te leren kennen. Mede door corona zijn veel contacten gelegd op de digitale manier, waardoor het met sommige partners de eerste echte fysieke ontmoeting was. En hoe kon de dag beter worden afgesloten dan met een goed glas champagne om te proosten op onze samenwerking? Ook werd iedereen nog getrakteerd op een kleinigheidje; er kon gekozen worden uit diverse boeken. Bovendien kregen alle deelnemers een plant mee – een presentje dat symbool staat voor groei. En zo kwam er een einde aan een leuke, leerzame en nuttige middag, die zeker voor herhaling vatbaar was!
Boek een vrijblijvende demo
Benieuwd naar de mogelijkheden van Opleiding.nl voor jouw organisatie? Boek een vrijblijvende demo om te zien hoe Opleiding.nl in de praktijk werkt en stel al je vragen aan onze professionals.